IP TELEFÓNIA
Bloková schéma IP telefónie
IP telefónia je ako integrovaná súčasť IBC systému technicky riešená nasledovne:
- IP telefóny sú v budove pripájané k dátovej sieti ako každé iné zariadenie s IP adresou
- ako telefónna ústredňa je preferovaná softwarová ústredňa ASTERISK, ktorá je inštalovaná na serveri
- pripojenie do internetu je štandardná operácia, ktorú má každý klient riešenú aj z iných dôvodov
Telefónne aparáty dodávame podľa výberu zákazníka – od rozsiahlych systémových aparátov pre spojovateľky, manažérskych aparátov, cez štandardné stolové až po rôzne DECT, USB a iné telefóny, ATA adaptéry na pripojenie analógových telefónov a faxov. VoIP telefónna ústredňa na platforme Asterisk v závislosti od výkonného servera, na ktorom je nainštalovaná, môže mať rádovo až 1000 vnútorných klapiek a rádovo 100 vonkajších rozhraní. Má celý rad vlastností štandardných telefónnych ústrední (napr. príjem a pozdržanie hovorov, presmerovanie hovorov, konferenčné hovory, záznamník, fax-to-mail, vzdialené hovory zdarma, a mnoho ďalších).
Výhody VoIP telefónie
- Pri "virtuálnej“ telefónnej ústredni v prípade dodávky aj viacerých komunikačných systémov nie je potrebný žiadny hardware.
- Zmena konfigurácie systému (počet klapiek atď.) prebieha na softwarovej úrovni a rozširovanie je v podstate bez limitov.
- Nižšie jednorázové ako aj prevádzkové náklady (nie je potreba nákupu hardware, menšie nároky na serverovňu a rack, nižšia spotreba elektrickej energie pri prevádzke atď.).
- V prípade komplexnej dodávky šetríte investičné náklady na jednotnej komunikačnej infraštruktúre, ktorú okrem hlasových služieb zdieľajú aj dátové služby, kamerové systémy, systémy MaR, EZS, prístupové systémy, dochádzkové systémy.
- Riešenie IBC má jednoznačnú technologickú výhodu, pretože vývoj sa uberá smerom k internetizácii a preto IBC systém riešenie nebude.
- siete PSTN - rozhranie ISDN (x BRA, PRA).
- VoIP siete - komunikácia na SIP a IAX protokole so vzdialenými gateway.
- Optimalizácia šírky pásma (prenájom konektivity do objektu vzhľadom na predpokladaný počet minút).
- Plne konvergované riešenie pre objekt (pomocou QoS nastavenie priorít pre prenos hlasu, dát, obrazu a iných aplikácií) po jednom zdieľanom pripojení – prevádzkovo neporovnateľne nižšie mesačné náklady ako v prípade samostatných okruhov pre telefonovanie, internet, data VPN.
- Produktová podpora (v prípade záujmu poskytovať služby nájomcom objektu vieme poskytnúť komplexnú produktovú podporu hlasových služieb).
- Ekonomika prevádzky, tvorba cenníkov a zmlúv pre koncových užívateľov, legislatívna podpora, podklady na fakturáciu hovorov.
- Pravidelné presné rozúčtovanie na mesačnej báze, pridelenie telefónnych čísel, manuály pre užívateľov, tvorba interného číslovacieho plánu.
- Zabezpečenie smerovania odchádzajúcich hovorov na viacerých operátorov.
- Pridelenie geografických aj negeografických telefónnych čísiel a dovolateľnosť.
IES s.r.o.
Nová Rožňavská 136
831 04 Bratislava
Tel: +421 2 49101400
Nová Rožňavská 136
831 04 Bratislava
Tel: +421 2 49101400
IES s.r.o.
Medený Hámor 23
974 00 B.Bystrica
Tel: +421 48 4155 716
Medený Hámor 23
974 00 B.Bystrica
Tel: +421 48 4155 716
IES s.r.o.
Kragujevská 9
010 01 Žilina
Tel: +421 41 7242 485
Kragujevská 9
010 01 Žilina
Tel: +421 41 7242 485
IES s.r.o.
Jesenná 26
080 01 Prešov
Tel: +421 51 7734 549
Jesenná 26
080 01 Prešov
Tel: +421 51 7734 549
© IES s.r.o. | webdesign Geoorgee & Iko
Kontaktujte nás v prípade otázok alebo problémov s prezeraním našich stránok.
Kontaktujte nás v prípade otázok alebo problémov s prezeraním našich stránok.